Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας

eggrafeite

21.jpg

Ειδήσεις

Διάφορες ειδήσεις.

Το Ευρωκοινοβούλιο για το κλίμα

ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗΣ ΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥ ΟΗΕ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Οδικός χάρτης του Ευρωκοινοβουλίου για το κλίμα

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Η ΕΕ πρέπει να ζητήσει στην επικείμενη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα (COP21) στο Παρίσι μείωση 40% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2030 και ενίσχυση της χρηματοδότησης για το κλίμα, τονίζει σε ψήφισμά του το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Ζητά επίσης να διατεθεί ένα μερίδιο των εσόδων των δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τη χρηματοδότηση για το κλίμα, και οι τομείς της αεροπορίας και της ναυτιλίας να λάβουν μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών τους έως το τέλος του 2016.

Το ψήφισμα υιοθετήθηκε την Τετάρτη με 434 ψήφους υπέρ, 96 κατά και 52 αποχές.

«Αν δεν καταφέρουμε να προλάβουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη ώστε αυτή να μην υπερβεί τους 2 βαθμούς Κελσίου μέχρι το τέλος του αιώνα θα δούμε πολλές περισσότερες ξηρασίες, πλημμύρες, το λιώσιμο των πάγων και την εξαφάνιση όλο και περισσότερων γεωργικών εκτάσεων. Η κλιματική αλλαγή θα είναι επίσης ένας παράγοντας για την αύξηση του μεταναστευτικού προβλήματος» δήλωσε ο εισηγητής του ΕΚ Ζιλ Παρνιό (Σοσιαλιστές, Γαλλία).
«Το οικονομικό ζήτημα θα αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο της συμφωνίας στο Παρίσι. Αυτός είναι ο λόγος που ζητούμε ένα σαφή οδικό χάρτη από τα κράτη μέλη, έτσι ώστε να γνωρίζουμε πώς θα χρηματοδοτηθεί το Πράσινο Ταμείο μετά το 2020» σημείωσε.

Στο ψήφισμα, το οποίο αποτελεί και την εντολή για την αντιπροσωπεία του Κοινοβουλίου στην COP21, τη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή στο Παρίσι το Δεκέμβριο, οι ευρωβουλευτές ζητούν από την ΕΕ να απαιτήσει:

* Μείωση τουλάχιστον κατά 40% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990
* Επίτευξη στόχου 40 % για την ενεργειακή απόδοση
* Επίτευξη στόχου 30% για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέχρι το 2030

Το ψήφισμα καλεί σε μία γενική αναζωογόνηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το κλίμα, σύμφωνα με το ανώτατο όριο δέσμευσης της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 80-95% κάτω από τα επίπεδα του 1990 μέχρι το 2050.

Οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν ότι το Πρωτόκολλο του 2015 θα πρέπει:

Να είναι νομικά δεσμευτικό
Να επιδιώκει τη σταδιακή κατάργηση των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050 ή λίγο αργότερα, σε μία προσπάθεια να κρατήσει με έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο την υπερθέρμανση του πλανήτη κάτω από τους 2 βαθμούς Κελσίου
Εάν κριθεί απαραίτητο, θα πρέπει να αρχίσει το 2016 η υιοθέτηση πρόσθετων μέτρων για τη μείωση των εκπομπών
Να περιλάβει πενταετείς περιόδους ανάληψης υποχρεώσεων, που θα μπορούσαν να επιτρέψουν ένα υψηλότερο επίπεδο φιλοδοξίας.

Οι ευρωβουλευτές εκφράζουν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι η αρχική ανάλυση των εθνικά καθορισμένων προθέσεων συνεισφοράς (INDC) όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη μεταξύ 2,7 °C και 3,5 °C . Ως εκ τούτου, ζητούν από τα συμβαλλόμενα μέρη να συμφωνήσουν στην COP21 στο Παρίσι να αναθεωρήσουν τις τρέχουσες INDC πριν από το 2020, προκειμένου να ευθυγραμμιστούν με τις πλέον πρόσφατες επιστημονικές αξιολογήσεις και έναν ασφαλή και συμβατό στόχο των 2 °C του παγκόσμιου προϋπολογισμού άνθρακα.

Χρηματοδότηση για το κλίμα

Το Ευρωκοινοβούλιο καλεί την ΕΕ και τα κράτη-μέλη της να συμφωνήσουν σε έναν οδικό χάρτη για την αύξηση της προβλεπόμενης, νέας και πρόσθετης χρηματοδότησης σύμφωνα με τις σημερινές δεσμεύσεις, προκειμένου να συμβάλουν κατά το τμήμα που τους αναλογεί στο συνολικό επιδιωκόμενο ποσό των 100 δισεκ. δολαρίων ετησίως μέχρι το 2020.

Το ψήφισμα ζητεί την ανάληψη συγκεκριμένων κοινοτικών και διεθνών δεσμεύσεων για την παροχή πρόσθετων πόρων για την χρηματοδότηση της κλιματικής αλλαγής, όπως η δέσμευση κάποιων δικαιωμάτων εκπομπών στο πλαίσιο του ΣΕΔΕ της ΕΕ της περιόδου 2021-2030 και η μεταβίβαση εσόδων από τα ενωσιακά και διεθνή μέτρα για τις εκπομπές της αεροπορίας και της ναυτιλίας.

Μεταφορές

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπενθυμίζει ότι οι μεταφορές συνιστούν τον δεύτερο μεγαλύτερο τομέα παραγωγής εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και καλεί όλα τα Συμβαλλόμενα Μέρη της COP21 να συνεργαστούν μέσω του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), προκειμένου να αναπτύξουν ένα παγκόσμιο πλαίσιο πολιτικής που θα παρέχει τη δυνατότητα αποτελεσματικής απόκρισης, και να παράσχουν μέτρα για τον ορισμό κατάλληλων στόχων πριν από το τέλος του 2016 ώστε να επιτευχθούν οι αναγκαίες μειώσεις εκπομπών για το στόχο των 2°C.

 

Συν. Τύπου για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ : ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ  ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΦΙΛΟΙ  ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ  ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ  ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ

Οι παραπάνω φορείς καλούμε σε Συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα 19/1/2015 και ώρα 12.00 στην αίθουσα του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (Ακαδημίας 60, 3ος όροφος) με θέμα την επιθυμητή και δυνατή νομικά κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ(Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.).

 

Ομιλητές :

Κασιμάτης Γεώργιος,

συνταγματολόγος, ομ. καθηγητής Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών

Χριστοφορίδης Γιώργος,

δικηγόρος, μέλος ΔΣ του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος & Βιωσιμότητας

Πορτάλιου Ελένη,

Πρωτοβουλία Πολιτών για την Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ

Φωτεινάκης Κώστας,

Ελληνικό Δίκτυο Φίλοι της Φύσης

 

 

Θα παρευρεθούν και θα πάρουν τον λόγο εκπρόσωποι κινημάτων που έλαβαν μέρος στον αγώνα κατά της υφαρπαγής της δημόσιας περιουσίας και νομικοί που στήριξαν τις προσφυγές των πολιτών στο ΣτΕ

Στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν μέχρι στιγμής περιέλθει πάσης φύσεως περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, ακόμα δηλ. και εκείνα τα οποία δεν αποτελούν ιδιωτική του περιουσία, αλλά εξυπηρετούν θεμελιώδεις και πάγιους δημόσιους σκοπούς. Αναφέρονται ενδεικτικά:

  • Παραλίες-αιγιαλοί :  χιλιάδες στρέμματα σε όλη τη χώρα
  • Υγρότοποι-υγροβιότοποι :  εκατοντάδες στρέμματα σε όλη τη χώρα
  • Εκτάσεις γης:  Εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα, ιδίως σε νησιά και παραλιακές περιοχές
  • Νερό:  ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ
  • Ηλεκτρικό Ρεύμα : ΔΕΗ
  • Φυσικό αέριο:  ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, κ.λπ.
  • Λιμάνια: Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηρακλείου και πλήθος άλλων
  • Εθνικές Οδοί:  Εγνατία, τμήματα Εθνικής οδού κ.λπ.
  • Αεροδρόμια :  Ελευθέριος Βενιζέλος και πλήθος περιφερειακών αεροδρομίων
  • Στρατιωτικές εγκαταστάσεις
  • Αμυντική βιομηχανία:  ΕΑΣ, ΕΛΒΟ
  • Πετρέλαια:  ΕΛΠΕ
  • Ταχυδρομεία:  ΕΛΤΑ
  • Σιδηρόδρομοι:  ΤΡΑΙΝΟΣΕ  κ.λπ.
    • Ακίνητα:  χιλιάδες ακίνητα εσωτερικού και δεκάδες ακίνητα εξωτερικού (πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού, Αθλητικό Κέντρο Αγίου Κοσμά, Αστέρας Βουλιαγμένης, Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, πλήθος ιαματικών πηγών, Ξενία, ακίνητα στην Πλάκα κ.λπ.).
    • Κερδοφόρες επιχειρήσεις: ΟΠΑΠ κ.λπ.

Το ΤΑΙΠΕΔ ιδρύθηκε με νόμο και με νόμο μπορεί να καταργηθεί.

Ο ΣτΠ για τη διαχείριση των απορριμμάτων

Δελτίο Τύπου

Ο Συνήγορος του Πολίτη εκφράζει την ανησυχία του για την ανεξέλεγκτη διάθεση απορριμμάτων και τη νέα καταδίκη της χώρας από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Με αφορμή σοβαρά προβλήματα στην υφιστάμενη διαχείριση απορριμμάτων σε διάφορες περιοχές της χώρας, ιδιαίτερα μάλιστα στις πιο τουριστικές περιοχές όπως η Ερμιονίδα στην Πελοποννήσο, ο Συνήγορος του Πολίτη εκφράζει την ανησυχία του για αυτό το σημαντικότατο κοινωνικό και περιβαλλοντικό ζήτημα. Παρά τη δέσμευση των αρμόδιων αρχών για την κατάργηση των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ) -μετά την καταδίκη της χώρας από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ)- αρκετοί ΧΑΔΑ εξακολουθούν να παραμένουν σε λειτουργία, γεγονός που είχε ως συνέπεια τη νέα παραπομπή της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο ΔΕΕ τον περασμένο Νοέμβριο. Πρόσφατα δε υπήρξε νέα καταδίκη της χώρας μας από το ΔΕΕ για τον ΧΥΤΑ Ζακύνθου (17-07-2014).

Αδυνατώντας να επιλύσει το γενικότερο ζήτημα διαχείρισης των στερεών αποβλήτων λόγω της μακροχρόνιας καθυστέρησης αφενός στην υλοποίηση των έργων των εγκεκριμένων Περιφερειακών Σχεδίων Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΠΕΣΔΑ) και αφετέρου στην εξυγίανση και αποκατάσταση των υφιστάμενων ΧΑΔΑ, η Πολιτεία στρέφεται σε προσωρινές λύσεις διαχείρισης, όπως η δεματοποίηση και η προσωρινή αποθήκευση. Πρόσφατες αναφορές που υποβλήθηκαν στην Ανεξάρτητη Αρχή καταδεικνύουν τα προβλήματα της πρακτικής που ακολουθείται. Έχει τεθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες το ζήτημα της αποτελεσματικότητας των έργων αυτών, εκφράζοντας την άποψη ότι δεν διαφαίνεται έστω και προσωρινή επίλυση του προβλήματος. Ειδικότερα, ο Συνήγορος επεσήμανε ότι:

  • Δεν διασφαλίζεται ότι ο εκάστοτε προσωρινός χώρος δεματοποίησης - αποθήκευσης δεν θα μετατραπεί σε νέο ΧΑΔΑ, δεδομένου ότι σε πολλές περιοχές δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία της εκπόνησης των μελετών, της επιλογής του χώρου, της δημοπράτησης, της κατασκευής και της αποδοτικής λειτουργίας των έργων του εκάστοτε ΠΕΣΔΑ.
  • Ένας χώρος προσωρινής αποθήκευσης δεν παύει να χρήζει αναγκαίων υποδομών, («γηπέδο», εγκαταστάσεις διαχείρισης στραγγισμάτων και βιοαερίου).
  • Η δεματοποίηση – προσωρινή αποθήκευση αποτελεί συνοδό ενδιάμεσο έργο στην ολοκληρωμένη διαχείριση των αποβλήτων, πριν από την τελική διάθεση. Συνεπώς, τα εν λόγω έργα δε συνιστούν από μόνα τους έργα υποκατάστασης των ΧΑΔΑ, καθώς προϋποθέτουν ύπαρξη τελικού αποδέκτη ή άλλου τρόπου τελικής διάθεσης.

Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η αναποτελεσματικότητα των παραπάνω προσωρινών λύσεων διαχείρισης δημιούργησε σε συγκεκριμένους δήμους σοβαρό πρόβλημα συσσώρευσης και αδυναμίας διαχείρισης των παραγόμενων απορριμμάτων. Στις περιπτώσεις αυτές η Πολιτεία επέλεξε, ως λύση, τη διάθεση των απορριμμάτων των δήμων αυτών στο ΧΥΤΑ Φυλής γεγονός το οποίο, σε βάθος χρόνου θα επιφέρει τον κορεσμό του χώρου και θα οδηγήσει σε ακύρωση του Περιφερειακού Σχεδιασμού Αττικής. Ας σημειωθεί ότι παράλληλα το κόστος μεταφοράς των απορριμμάτων από άλλες περιφέρειες στην Αττική είναι σημαντικό.

Έχει ο καιρός... γυρίσματα

ΕΦΣΥΝ 14/03/2014

Διαγραφή Χρυσόγελου από τους Οικολόγους Πράσινους

     

Του Τάσου Τσακίρογλου

Οξύνεται η κρίση στους Οικολόγους Πράσινους, με νέο δεδομένο την προχθεσινή απόφαση της Πολιτικής Κίνησης Πατησίων – Κυψέλης, δύο ημέρες πριν από το συνέδριο, να διαγράψει τον Νίκο Χρυσόγελο, επικαλούμενη «δράση αντίθετη προς τις αρχές και το καταστατικό του κόμματος, αλλά και τις αποφάσεις των οργάνων».

Σύμφωνα με τα πρακτικά της συνεδρίασης, ο ευρωβουλευτής «κάλεσε επανειλημμένα και δημόσια τα μέλη του κόμματος να σχηματίσουν άλλη ευρωλίστα απ” αυτήν που ανέδειξαν οι δημοκρατικές διαδικασίες του εσωτερικού δημοψηφίσματος», ενώ, όπως αναφέρεται, σε συνεντεύξεις του μίλησε για «κυριαρχία στο κόμμα μιας μειοψηφίας που με μικρομηχανισμούς, πελατειακές σχέσεις και ίντριγκες καταφέρνει να ανατρέψει αποφάσεις». Στη χθεσινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Γραμματείας δεν κατέστη δυνατό να εκδοθεί ανακοίνωση-σχόλιο για το θέμα, το οποίο παραπέμφθηκε στο αυριανό συνέδριο της Θεσσαλονίκης, όπου αναμένεται η κατάσταση να είναι εκρηκτική. Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση της Πολιτικής Κίνησης πρέπει, σύμφωνα με το καταστατικό, να εγκριθεί από το Πανελλαδικό Συμβούλιο.

Ο Ν. Χρυσόγελος, μιλώντας στην «Εφ.Συν.», ανέβασε τους τόνους, κάνοντας λόγο για «παραμάγαζο» και «στημένη απόφαση» από «γελοίους ανθρώπους και τυχοδιώκτες», ενώ επανέλαβε τα περί «πλασματικών μελών που δεν συμμετείχαν ποτέ στην Πολιτική Κίνηση Πατησίων».

Η κόντρα του ευρωβουλευτή είχε κορυφωθεί μετά τα αποτελέσματα του εσωκομματικού δημοψηφίσματος, το οποίο ανέδειξε στην πρώτη θέση τον Βαγγέλη Πισσία και οδήγησε σε συστηματική αμφισβήτηση, αλλά και παραίτηση από το ευρωψηφοδέλτιο τους Μιχάλη Τρεμόπουλο και Νίκο Χρυσόγελο.

Το τελευταίο διάστημα ο ευρωβουλευτής συμμετείχε σε ζυμώσεις για τη συγκρότηση ενός ευρύτερου πράσινου ευρωψηφοδελτίου, κινήσεις που εξελήφθησαν από μερίδα του κόμματος ως υπονομευτικές της προσπάθειας εκλογικής επιβίωσης. Ως εκ τούτου, το κλίμα είναι βαρύ και οι εξελίξεις κάθε άλλο παρά ευοίωνες για τους Οικολόγους Πράσινους.

Τέλος στις fast-track επενδύσεις

Γραφείο Κρίτωνα Αρσένη

Ευρωβουλευτή

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στρασβούργο, 12 Μαρτίου 2014

Τέλος στις fast-track εγκρίσεις επενδύσεων χωρίς μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων

Οριστικό τέλος στην έγκριση με νόμο δημοσίων ή ιδιωτικών έργων και επενδύσεων χωρίς Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων βάζει η υπερψήφιση από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και η αποδοχή από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της τροπολογίας του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή, Κρίτωνα Αρσένη, στο πλαίσιο της τελικής έγκρισης της νέας νομοθεσίας για τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Η συγκεκριμένη απαγόρευση προστέθηκε στη νέα νομοθεσία μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ύστερα από σχετική πρόταση του Κρίτωνα Αρσένη, που υιοθετήθηκε διακομματικά τον Ιούλιο του 2013 από την Επιτροπή Περιβάλλοντος και τον Οκτώβριο 2013 από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη εξαίρεση έδινε τη δυνατότητα στα κράτη μέλη να μην εφαρμόζουν την ευρωπαϊκή οδηγία 2011/92 για τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, εάν ενέκριναν επενδύσεις μέσω Βουλής, με αποτέλεσμα πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ελληνικής, να παρακάμπτουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Παράλληλα εγκρίθηκαν οι προτάσεις του Κρίτωνα Αρσένη για μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών σε όλα τα στάδια της κατάρτισης των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και περισσότερη διαφάνεια με την υποχρέωση ανάρτησης όλων των μελετών σε μία ειδική ιστοσελίδα σε κάθε χώρα.

Σχετικά με το ζήτημα του σχισθολιστικού αερίου (shale gas) και πετρελαίου, η νέα νομοθεσία κάνει υποχρεωτικό κατά τη διαδικασία αδειοδότησης για την έρευνα και εξόρυξή του, να λαμβάνεται υπόψη η μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα από τα χρησιμοποιούμενα χημικά, καθώς και οι επιπτώσεις στη δημόσια υγεία. Επιπλέον, υπάρχει ειδική πρόβλεψη για την κατάτμηση μεγάλων έργων σε μικρότερα, η οποία επιχειρούνταν πολλές φορές από επενδυτές ώστε να αποφύγουν την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Με τη νέα νομοθεσία κατά την αδειοδότηση ενός έργου θα λαμβάνονται επίσης υπόψη οι επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή, ενώ ο επενδυτής θα πρέπει να αποδεικνύει ότι κατέληξε στο σχεδιασμό κατασκευής του έργου αφού έλαβε υπόψη πολλά εναλλακτικά σχέδια και την επιβάρυνση που συνεπάγονται για το περιβάλλον. Υπάρχουν επίσης νέες διατάξεις που διασφαλίζουν τη παρακολούθηση της κατασκευής ενός έργου ακόμη και μετά την αδειοδότηση του όταν κρίνεται ότι έχει σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Επιπλέον, κατοχυρώνεται η αντικειμενικότητα των ειδικών που κρίνουν τη φερεγγυότητα των μελετών, ενώ προβλέπονται διοικητικές ποινές για εκείνους που παραβιάζουν τις διατάξεις της νομοθεσίας. Τέλος, ονοματίζονται τα απαραίτητα περιεχόμενα που πρέπει να υποβάλλονται μαζί με την αίτηση του υποψήφιου επενδυτή ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Ο ανεξάρτητος ευρωβουλευτής, Κρίτων Αρσένης, έκανε μετά τη λήξη της ψηφοφορίας τις ακόλουθες δηλώσεις:

“Σήμερα βάλαμε τέλος στο καταχρηστικό δικαίωμα κυβερνήσεων να αποφασίζουν έργα και επενδύσεις χωρίς διαφάνεια και περιβαλλοντική προστασία. Μπαίνει ένα ευρωπαϊκό φρένο στις fast-track διαδικασίες έγκρισης έργων και επενδύσεων χωρίς μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Κατοχυρώθηκε επίσης η διαφάνεια, με τη συμμετοχή των πολιτών σε όλα τα στάδια κατάρτισης των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων αλλά και η διευκόλυνση της πρόσβασης των πολιτών στις μελέτες αυτές με τη σαφή υποχρέωση κάθε χώρα να διατηρεί μία συγκεκριμένη ιστοσελίδα στην οποία θα αναρτώνται οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ό,τι σχετίζεται με αυτές.

Επιπλέον, οι εταιρείες δεν θα μπορούν στο εξής να σπάνε ένα μεγάλο έργο σε μικρότερα παρακάμπτοντας τη νομοθεσία. Για την αδειοδότηση της έρευνας και εξόρυξης του σχιστολιθικού αερίου και πετρελαίου στο εξής θα λαμβάνεται υπόψη η μόλυνση του νερού από τα χημικά που χρησιμοποιούνται κατά την έρευνα και εξόρυξη, καθώς και οι τραγικές επιπτώσεις από αυτό στη δημόσια υγεία.

Η νέα νομοθεσία είναι μια νίκη για τους πολίτες, είναι μια νίκη που ενισχύει τη συμμετοχή των πολιτών και των τοπικών κοινωνιών στις αδειοδοτήσεις των επενδύσεων. Είναι μία νίκη για τη διαφάνεια και την ποιότητα της δημοκρατίας."

Επικοινωνία: kriton.arsenis@europarl.europa.eu,

Γραφείο Βρυξελλών: 003222847873003222847873, Γραφείο Αθήνας: 210 3248779