Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας

eggrafeite

23.jpg

Δελτία τύπου της ΠΠΜ

ΤΙ ΕΙΠΕ Η ΑΓΕΤ

 

   ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

                    ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΟΙΚΟ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Γαζή 216,  382.22-Βόλος

τηλ.&φαξ 24210-38387/ 6977-686838

ppmvolos1977@gmail.com/ www.oikoen .gr

       Βόλος 09/06/2017                                                           περ.48p/17/1755π

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τι μας είπε η ΑΓΕΤ

Μετά την παρατεταμένη της σιωπή, επιτέλους η ΑΓΕΤ μίλησε! Και διαβεβαίωσε, με απόλυτη σιγουριά, ότι μπορεί, στις απαρχαιωμένες τεχνολογικά εγκαταστάσεις του εργοστασίου της, να καίει πλαστικά και άλλα επικίνδυνα υλικά, χωρίς κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Και αυτά χωρίς καμία λεπτομέρεια, αλλά με την ψευδαίσθηση ότι οι «ιθαγενείς» θα πιστέψουν αυτά που ισχυρίζεται.

Συγκεκριμένα:

1) Πληροφόρησε ότι την τελευταία 5ετία επένδυσε, για έργα, 45 εκατομμύρια και άρα δεν μπορεί να «διανοηθεί» ότι δεν θα καίει τα συγκεκριμένα απόβλητα!

Όμως, είναι γνωστό ότι δεν αντικαταστάθηκαν οι παλαιάς τεχνολογίας κλίβανοι καύσης της ΑΓΕΤ. Οι όποιες επενδύσεις έγιναν ή θα γίνουν, αφορούν έργα υποδομών αποθήκευσης και μεταφοράς αποβλήτων. Δεν μάθαμε δε αν συμμορφώθηκε με την υποχρέωση που έχει, να αντικαταστήσει τα φίλτρα της με υβριδικής τεχνολογίας φίλτρα; Όλοι οι ειδικοί έχουν πει ότι δεν αρκούν μόνο οι υψηλές θερμοκρασίες (π.χ. 1300ο C), όπως ισχυρίζεται η ΑΓΕΤ, αλλά πρέπει να ακολουθήσει άμεσα ψύξη τουλάχιστον σε 400ο C, σε χρόνο 3 sec για να μη ξαναδημιουργηθούν οι διοξίνες. Η ΑΓΕΤ δεν έχει όμως αυτή την τεχνολογική επάρκεια, σύμφωνα με τις σχετικές έρευνες του ΕΜΠ στα εργοστάσιά της. Εξάλλου μια Καναδική εταιρεία, από τις μεγαλύτερες του κόσμου στην κατασκευή κλιβάνων καύσης RDF (TGA περιοδικό τοπική αυτοδιοίκηση, 8/5/2011), αναφέρει ότι, παρόλο που τα εργοστάσια που κατασκευάζει η ίδια καίνε ακίνδυνα σκουπίδια, καλό είναι να κατασκευάζονται εκτός πόλεων! Σκεφτείτε τώρα τί θα συμβεί αν η ΑΓΕΤ κάψει σκουπίδια σε πρωτόγονες εγκαταστάσεις και εντός της πόλης του Βόλου.

2) Διαβεβαιώνει ότι αρκούν οι υψηλές θερμοκρασίες καύσης (είπε ως 1600ο C) για να εγκλωβίσουν τους ρύπους εντός της τέφρας και στο τσιμέντο στη συνέχεια!

Όμως, το γεγονός ότι οι συγκεκριμένες μετρήσεις από τα καυσαέριά της ήταν κάτω των ορίων επικινδυνότητας δεν μας κάνει να εφησυχάσουμε καθώς μπορεί να έκανε επιλογή υλικών που έκαψε, ώστε να μην περιέχουν χλώριο. Τη δυνατότητα και τεχνογνωσία αυτή μπορεί να την έχει πλέον έχοντας κάψει περίπου 10.000 τόνους RDF από το 2015. Ας σκεφτούμε όμως την κόλαση που θα προκύψει όταν θα φτάσει να καίει 100.000 τόνους! Οπότε θα έχουμε γίνει η χωματερή της Ευρώπης.

3) Δήλωσε ότι η μυρουδιά καμένου πλαστικού, που συχνά τα πρωινά μυρίζουν οι Βολιώτες, υπεύθυνοι είναι οι φτωχοδιάβολοι που καίνε στη ζούλα καλώδια για το χαλκό.

Όμως αντιπαρήλθε ευσχήμως ότι χρειάζονται πάνω από δύο μήνες για να γίνουν οι μετρήσεις και να δείξουν πόσες καρκινογόνες ουσίες (διοξίνες κλπ.) εκλύθηκαν στο περιβάλλον. Και ότι η υποχρέωσή της είναι να κάνει μόνο 4 μετρήσεις το χρόνο! Όπως δεν είπε λέξη γιατί τα καταγραφικά των κλασικών ρύπων, τα οποία η ίδια ελέγχει, δεν δούλευαν από το 2011, χωρίς να ενημερώσει την Περιφέρεια Θεσσαλίας, η οποία βέβαια δεν συγχωρείται που δεν έκανε τόσα χρόνια κανένα έλεγχο.

4) Παραδέχτηκε ότι πιθανόν στο μέλλον να προμηθεύεται RDF/SRF από το Δήμο Βόλου, αν ο τελευταίος αρχίσει να το παράγει!

Όμως ο Δήμος Βόλου έχει μηνύσει την ΑΓΕΤ ακριβώς για την καύση τέτοιων υλικών. Άρα ποιός κοροϊδεύει ποιόν;

5) Κινδυνολόγησε για τη βιωσιμότητα του εργοστασίου η οποία εξαρτάται απολύτως από την καύση σκουπιδιών, όπως είπε.

Όμως, παρόλο που κανένας δεν επιθυμεί το κλείσιμο του εργοστασίου, αν πρέπει να βάλουμε στη ζυγαριά από τη μια μεριά το εργοστάσιο και από την άλλη την πόλη, υπάρχει κανείς που θα επιλέξει το εργοστάσιο; Το εργοστάσιο μπορεί και πρέπει να λειτουργεί χωρίς να ρυπαίνει, εξάλλου δεν είναι προβληματική, αλλά κερδοφόρα επιχείρηση. Ο δε εκπρόσωπος του εργοστασίου ομολόγησε εμμέσως πλην σαφώς ότι οι πολιτικές των πολυεθνικών δεν κρίνονται μόνο από τα αν θα καίει σκουπίδια ή όποιο άλλο ρυπογόνο και καρκινογόνο καύσιμο.

6) Μίλησε για διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, πριν από την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Ακόμα και για Επιτροπές Διαβούλευσης!

Όμως δεν γνωρίζουμε ούτε ένα τοπικό φορέα που να συμμετείχε σε αυτή τη διαβούλευση!

7) Επικαλέστηκε μετρήσεις αξιόπιστων εργαστηρίων, οι οποίες έδειξαν ότι οι διοξίνες και άλλες επικίνδυνες ουσίες ήταν αρκετά κάτω από τα όρια.

Όμως, ενώ δεν αμφισβητούμε τα αποτελέσματα των εργαστηρίων αυτών, οι διοξίνες δεν έχουν όρια! Είναι γνωστό ότι συσσωρεύονται στον οργανισμό και στο τέλος δημιουργούν ανεπίστρεπτα προβλήματα υγείας. Εξάλλου γιατί να μην είμαστε καχύποπτοι σχετικά με το υλικό που επέλεξε να κάψει η ΑΓΕΤ, το οποίο πιθανόν να το είχε κατάλληλα επιλέξει.

8) Είπε ότι θα ήταν διατεθειμένη να χρηματοδοτήσει μια αξιόπιστη επιδημιολογική μελέτη και ότι διέθεσε 1,5 εκατομμύριο για χορηγίες στην πόλη.

Όμως η πόλη δεν έχει ανάγκη από καθρεφτάκια και χάντρες, αλλά να διατηρήσει η ίδια και οι πολίτες της την υγεία τους.

Το συμπέρασμα είναι ότι κανέναν δεν έπεισε η καθυστερημένη εμφάνιση της ΑΓΕΤ για να υπερασπιστεί, απέναντι στην πόλη, τη δυνατότητα να καίει σκουπίδια χωρίς να δηλητηριάζει την πόλη. Υπήρξε πλήρης ένδεια επιχειρημάτων και έτσι ο καθένας καταλαβαίνει γιατί δεν μίλησε τόσο καιρό. Απλούστατα γιατί δεν είχε τίποτα το ουσιαστικό να πει!

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

         Γιάννης Γερόπουλος                                               Κώστας Βολιώτης

……………………………………..

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΕΤ

MAGNESIANEWS

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΓΕΤ

Κατά πολύ χαμηλότερη από τα όρια που ορίζει η νομοθεσία είναι η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας σε φουράνια, διοξίνες και βαρέα μέταλλα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του «Δημόκριτου» και εργαστηρίου στη Γερμανία που κοινοποιήθηκαν χθες στην ΑΓΕΤ και για τα οποία είχε γίνει δειγματοληψία από το ΚΕΠΠΕ τον περασμένο Απρίλιο. Η καύση RDF για την οποία η τσιμεντοβιομηχανία έχει αδειοδοτηθεί από το 2014, είναι μονόδρομος, για τη βιωσιμότητα του εργοστασίου, καθώς όλα τα εργοστάσια του ομίλου Lafarge Holcim, αυτή την περίοδο περνούν από αξιολόγηση, που έχει να κάνει με την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία σε βάθος χρόνου και το τοπικό εργοστάσιο έχει να ανταγωνιστεί μονάδες της Ευρώπης που όχι μόνο δεν ξοδεύουν για καύσιμα, αλλά επιδοτούνται κιόλας.

Τα παραπάνω τονίστηκαν σε ενημερωτική συζήτηση διευθυντών της ΑΓΕΤ με εκπροσώπους των ΜΜΕ σήμερα στο εργοστάσιο του Βόλου, όπου δόθηκε η διαβεβαίωση ότι η ΑΓΕΤ διαθέτει τον κατάλληλο μηχανολογικό εξοπλισμό και έχουν γίνει επενδύσεις σε περιβαλλοντικά έργα, ώστε να μπορεί με ασφάλεια να ανακτήσει ενέργεια μέσω δευτερογενών καυσίμων, όπως RDF/SRF, υποκαθιστώντας τα συμβατικά καύσιμα.

Αν και οι μετρήσεις που γνωστοποιήθηκαν θα ανακοινωθούν επίσημα αύριο (γιατί πρέπει να παραδοθούν στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας), στις μετρήσεις του ΚΕΠΠΕ τον περασμένο Απρίλιο από τις καμινάδες του εργοστασίου, βρέθηκε ότι η τιμή των διοξινών ανέρχεται σε 0,0276 mlg/mm3, ότανο Ευρωπαϊκή και Ελληνική νομοθεσία ορίζει ότι το όριο είναι 0,1 mlg/mm3.

Όπως τονίστηκε, ήδη η ΑΓΕΤ αδειοδοτήθηκε για ενεργειακή αξιοποίηση αποβλήτων από το ΥΠΕΚΑ στις 10-1-2014 και αφού προηγήθηκε δημόσια διαβούλευση και με τους τοπικούς φορείς και αφού έγινε η προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού, ξεκίνησε η καύση RDF από τον Φεβρουάριο του 2015, με ρυθμό καύσης περίπου 6.000 τ., ετησίως. Την ποσότητα αυτή η ΑΓΕΤ την προμηθεύτηκε από μια μονάδα ανακύκλωσης στο Βελεστίνο και από την περιοχή της Αττικής.

Επειδή οι ποσότητες RDF των προδιαγραφών που χρησιμοποιεί η τσιμεντοβιομηχανία και παράγονται στην Ελλάδα είναι μικρές, είναιδύσκολο σε πρώτη φάση τουλάχιστον να πιαστεί ο στόχος των 100.000 τ., ετησίως.
Σε ερώτηση αν η ΑΓΕΤ σκοπεύει να χρησιμοποιήσει SRF, που έχει σκοπό να παράγει ο Δήμος Βόλου στον ΧΥΤΑ, ο διευθυντής του εργοστασίου απάντησε ότι αν το κάνει θα εξεταστεί το ενδεχόμενο συνεργασίας.

Αιχμές κατά Περιφέρειας
Τα στελέχη της ΑΓΕΤ άφησαν αιχμές κατά της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ότι μπορεί να μην ενημερώθηκε σωστά για την ΜΠΕ, κατά τη διαβούλευση, αναφέροντας ότι υπήρχε ειδική αναφορά και λίστα στους κωδικούς με τα εναλλακτικά καύσιμα που χρησιμοποιεί η ΑΓΕΤ, στην οποία αναφερόταν και το RDF.
Ερωτηθείς ο διευθυντής γιατί δεν παραβρέθηκε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, που συνεδρίασε για το θέμα στο Βόλο, απάντησε ότι η εταιρία δεν προσκλήθηκε και αν λάμβανε πρόσκληση θα παραβρισκόταν.

Ακόμη ανέφερεότι καθυστέρησε να δημοσιοποιήσει τις θέσεις της ΑΓΕΤ, διότι ανέμενε τααποτελέσματα του ελέγχου τουΚΕΠΠΕ, που κοινοποιήθηκαν μόλιςχθες.

Με ασφαλή τρόπο η καύση
Ο διευθυντής του εργοστασίου τουΒόλου Νίκος Μπόζος διαβεβαίωσε ότι τοεργοστάσιο καίε ιεναλλακτικά καύσιμα με απολύτως ασφαλή τρόπο, τόνισε ότι στόχος είναι ναμεγαλώσει ηποσότητα που θα μπορέσει να απορροφήσει (ηαδειοδότηση δίνει δικαίωμα για 100.000 110.000 τ. ετησίως) και ανέφερε ότι θα γίνει προσπάθεια να απορροφηθεί το RDF που παράγεται στηνΕλλάδα, ενώ στη συνέχεια θα αναζητηθούν εναλλακτικές λύσεις.

Όπως είπε «τηρούμε απαρέγκλιτα όλους τους περιβαλλοντικούς όρους, έχουν γίνει οι έλεγχοι από την Περιφέρεια, όσο και οι ετήσιοι που προβλέπονται για το ISO ποιότητας καιδιαπιστώνεται ότιαπότααποτελέσματα τωνμετρήσεων δεν επιβαρύνεται το περιβάλλον»., ενώ πρόσθεσε ότι ντα εναλλακτικά καύσιμα δεν έχουν καμία επίπτωση στη δημόσια υγεία, καθώς οι μετρήσεις βρίσκονται κάτω από τα όρια της νομοθεσίας.
Ο κ. Μπόζος εξήγησε ότι η καύση αποβλήτων, πάνω από 900 β. Κελσίου, δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, ενώ στη ΑΓΕΤ οι κλίβανοι λειτουργούν στους 1600 β. Κελσίου και το υπόλειμμα της καύσης μπαίνει στο κλίνκερ από το οποίο παράγεται το τσιμέντο.

Μονόδρομος για τη βιωσιμότητα
Ίδιος τόνισε ότι η ΑΓΕΤ, όπως και τα άλλα εργοστάσια του Ομίλου περνούν αξιολόγηση αυτή ην περίοδο που έχει σχέση με την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία και πρόσθεσε ότι αν δεν μειωθεί το κόστος ενέργειας (πέρυσι για καύσιμα και ενέργεια ξοδεύτηκαν 11 εκ. ), διακυβεύεται η βιωσιμότητα του εργοστασίου της ΑΓΕΤ στο Βόλο.

Ο διευθυντής εξήγησε ότι βρισκόμαστε σεμιαχώρα πουλόγωκρίσης έχειμειωθεί ηζήτησηκατά 80%, το εργοστάσιο δουλεύει στο 50% της δυναμικότητάς του και πληρώνειτεράστιαποσά γιαενέργεια, τηστιγμή πουάλλα εργοστάσιο στην Ευρώπη, που αξιοποιούν τα ενεργειακά απόβλητα, όχι μόνο δεν επιβαρύνονται, αλλάπληρώνονται διότι μειώνουν τον όγκο των απορριμμάτων που καταλήγουν στις χωματερές, προσφέροντας υπηρεσία στις τοπικές κοινωνίες.

Όπως τονίστηκε, μετά από οκτώ χρόνια κρίσης με πτώση στη ζήτηση και στις οικοδομικές άδειες κατά 80%, ημείωση του κόστους ενέργειας είναι ο τελευταίος μοχλός για την ανταγωνιστικότητα του εργοστασίου, καθώς το κόστος ενέργειας αποτελεί το ένα τρίτο του συνολικού κόστους του προϊόντος.

Οι έλεγχοι
Από τα διευθυντικά στελέχη της ΑΓΕΤ επισημάνθηκεότι οιμετρήσεις γίνονται απότηνελέγχουσααρχή πουείναι το υπουργείο και η Περιφέρεια, ενώ τα δείγματα για διοξίνες και φουράνια αποστέλλονται στον «Δημόκριτο» και για βαρέα μέταλλα σε εργαστήριο στη Γερμανία.

Ακόμη αναφέρθηκε ότι έλεγχοι γίνονται από ανεξάρτητα εργαστήρια καιφορείς, όπως για την ανανέωση του ISO 14001, κάθε χρόνο. «Ως πολυεθνική δεν θέλουμε ν α έχουμε βλάβη στη φήμη μας και θέλουμε να γίνεται σωστά η καύση των εναλλακτικών καυσίμων», επισημάνθηκε.

Σχετικά με τη μυρωδιά πλαστικού στη ατμόσφαιρα, τονίστηκε ότι δεν εκπέμπεται από την ΑΓΕΤ, αλλά προέρχονται από ατελείς καύσεις που εκλύουν επικίνδυνα υλικά όπως οι φωτιές σε χωματερές, ελαστικών στα χωράφια, καλωδίων για να αφαιρεθεί ο χαλκός κλπ.

Τέλος, τα στελέχη της ΑΓΕΤ ανέφεραν ότι με την καύση RDF, μειώθηκαν οι τιμές των αέριων ρύπων, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα των ελέγχων του Κλιμακίου Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος.

…………………………

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

ΑΓΕΤ: Δεν διανοούμαστε πως δεν θα καίμε RDF – Μας συμφέρει και είμαστε νόμιμοι

8 Ιουνίου 2017, 16:10

Τη διαβεβαίωση πως η τσιμεντοβιομηχανία ΑΓΕΤ λειτουργεί βάσει της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας και πως διαθέτει όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για να καίει ποσότητες RDF έδωσαν σήμερα σε συνέντευξη τύπου τα διευθυντικά στελέχη εταιρείας. Όπως τόνισαν, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας ήταν γνωστές οι προθέσεις της εταιρείας καθώς στη μελέτη του 2013 αναγραφόταν ο κωδικός των εναλλακτικών καυσίμων, στον οποίο περιλαμβάνεται και το RFD . Η  τσιμεντοβιομηχανία καίει το υλικό  από το 2015 χωρίς να έχει υπερβεί τα επιτρεπόμενα όρια σε φουράνια και διοξίνες, όπως υπογραμμίστηκε.

Μετά την αντίδραση κομμάτων, παρατάξεων, και σωματείων για την καύση RDF,  η εταιρεία παρουσίασε σήμερα τους στόχους και την υπάρχουσα κατάσταση στο εργοστάσιο σημειώνοντας πως η πτώση στην αγορά του τσιμέντου από το 2006 είναι συνεχής και έχει αγγίξει το 75%. Παράλληλα ανάλογη είναι και η πτώση των οικοδομικών αδειών στη χώρα και το εργοστάσιο παράγει 1,5 εκ. τόνους τσιμέντο ενώ έχει δυνατότητα για παραγωγή 3,7 εκ. τόνων.

Αναλύοντας τα κονδύλια που έχει δαπανήσει το εργοστάσιο του Βόλου, που είναι το μεγαλύτερο της εταιρείας,  την περίοδο 2012 -2016, ο διευθυντής Νίκος Μπόζος ανέφερε πως 75 εκ. ευρώ αφορούν τις αμοιβές προσωπικού, 65 εκ. δίνονται σε τοπικούς συνεργάτες και στην καταβολή φόρων ενώ έχουν δαπανηθεί και 45 εκ. ευρώ για έργα και επενδύσεις.

Παρουσίασε μάλιστα μελέτη της ECOFUS για τον Απρίλιο του 2017 στην οποία η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση στην αξιοποίηση των αποβλήτων και την πρώτη στην ταφή των απορριμμάτων.  Αναφορικά με τα άλλα εργοστάσια της εταιρείας, ο διευθυντής πρόσθεσε πως το εργοστάσιο της Γερμανίας αξιοποιεί κατά 100% τα απόβλητα ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό φτάνει το 15%.

«Η διαχείριση των αποβλήτων γίνεται σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Σεβόμαστε την ελληνική νομοθεσία»  ανέφερε ο κ. Μπόζος και παρουσίασε την έκθεση περιβαλλοντικών μετρήσεων για το διήμερο 25-26 Απριλίου 2017.  Ο ίδιος σημείωσε πως η τσιμεντοβιομηχανία είναι έτοιμη για καύση περισσότερου RDF και τόνισε πως υπάρχει ανάγκη να αυξηθούν τα εναλλακτικά καύσιμα.  «Στη συμφωνία του Παρισιού υπάρχει δέσμευση της LAFARGE για μείωση των εκπομπών CO2 κατά  30% ως το 2030. «Αυτό επιτυγχάνεται και με την ενεργειακή αξιοποίηση των αποβλήτων» πρόσθεσε..

Ερωτώμενος για την έλλειψη ενημέρωσης από πλευράς της εταιρείας προς την τοπική κοινωνία για τις αλλαγές στις ΑΕΠΟ για την καύση εναλλακτικών καυσίμων, ο κ. Μπόζος απάντησε πως είχε γίνει δημόσια διαβούλευση από το 2013 για το θέμα και στη συνέχεια υποβλήθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Πρόσθεσε πως στο εργοστάσιο του Βόλου γίνονταν και επιτροπές διαβούλευσης με φορείς και πως από πλευράς εταιρείας είχαν παρουσιαστεί όλα τα θέματα αναλυτικά.  «Τα βήματα για την περιβαλλοντική αδειοδότηση είναι συγκεκριμένα. Πρώτα γίνεται ο  φάκελος  με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο υπουργείο περιβάλλοντος, και μετά η μελέτη αποστέλλεται στους τοπικούς φορείς να γνωμοδοτήσουν. «Βάσει αυτής της μελέτης εκδόθηκαν οι ΑΕΠΟ και οι γνωμοδοτήσεις.

«Η μονάδα λειτουργεί από το 2015 όπως προβλέπει η νομοθεσία» εξήγησε ο διευθυντής του εργοστασίου ενώ η αρμόδια διευθύντρια δήλωσε πως από μονάδα του Βελεστίνου το εργοστάσιο πήρε περίπου 2.000 τόνους και άλλους 4.500 περίπου έλαβε από μονάδα στην Αθήνα ενώ πρόθεση της εταιρείας είναι να κάψει περισσότερο RDF καθώς οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις μπορούν να κάψουν μέχρι 110.000 τόνους το χρόνο.

Οι ανάγκες του εργοστασίου δεν καλύπτονται και σκέφτονται εναλλακτικές λύσεις αν δεν επαρκεί το RDF από την εγχώρια αγορά, σύμφωνα με τους ίδιους.

Για την Περιφέρεια Θεσσαλίας η Διοίκηση του εργοστασίου ανέφερε πως ήταν ενήμερη για την αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων από το εργοστάσιο.  Ερωτηθείσα η Διοίκηση για την απουσία της από τις δημόσιες συζητήσεις φορέων για το θέμα αλλά και την απουσία της από το Περιφερειακό Συμβούλιο απάντησε πως δεν είχαν λάβει πρόσκληση και πως περίμενε να βγουν τα αποτελέσματα για τις μετρήσεις σε διοξίνες και φουράνια. Η διοίκηση άφησε αιχμές για την Περιφέρεια Θεσσαλίας λέγοντας πως  μπορεί να μην διάβασε τα πάντα για τη μελέτη και πρόσθεσε πως η τελική γνωμοδότηση του υπουργείου δόθηκε μετά και τη θετική γνωμοδότηση του περιφερειακού συμβουλίου.

«Αν το περιφερειακό συμβούλιο ασχολείται με ένα κομμάτι της μελέτης αυτό δεν μας αφορά» ειπώθηκε.

«Είμαστε απολύτως νόμιμοι.  Γίνονται έλεγχοι από κλιμάκια και το τελευταίο κλιμάκιο είχε έρθει τον Μάρτιο με εκπροσώπους της Περιφέρειας, του Δήμου και του Υπουργείου.

«Οι αναλύσεις γίνονται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και στη Γερμανία. Και τα προηγούμενα αποτελέσματα ήταν κάτω από το όριο αλλά και η τελευταία – ημέρα κατά την οποία το εργοστάσιο έκαιγε RDF- ήταν ακόμα καλύτερη» τόνισε η Διοίκηση, ωστόσο δεν έχει κοινοποίηση ακόμα στα μέσα ενημέρωσης τα αποτελέσματα των τελευταίων μετρήσεων στα οποία αναφέρεται. Σύμφωνα όμως τα όσα έγιναν γνωστά οι διοξίνες βρίσκονται σε ποσοστό 0,0276με όριο το 0,1 mgl/mm3.

«Μια πολυεθνική δεν θέλει να έχει βλάβη ούτε καν στη φήμη της» πρόσθεσε η διοίκηση.

Απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει κίνδυνος για τη μη συνέχιση της λειτουργίας του εργοστασίου στον Βόλο, ο κ. Μπόζος δήλωσε πως το εργοστάσιο αυτή τη στιγμή δουλεύει στο 50% της δυναμικότητάς του  και πως αν δεν μπορέσουν να μειώσουν τα κόστη των καυσίμων διακυβεύεται η βιωσιμότητα του εργοστασίου. «Δεν διανοούμαι ότι δεν θα καίμε RDF στο εργοστάσιο» είπε ο ίδιος και πρόσθεσε πως το εργοστάσιο δεν καίει σκουπίδια. Μάλιστα η αρμόδια διευθύντρια διευκρίνισε πως το εργοστάσιο βρίσκεται ανάμεσα στην αλυσίδα της ανακύκλωσης και της ταφής καθώς λαμβάνει το υλικό που δεν μπορεί να ανακυκλωθεί και βοηθά το περιβάλλον με αυτό τον τρόπο να μειώσει τα απόβλητά του.

 Σημείωσε επίσης η διοίκηση πως το κόστος του εργοστασίου για καύσιμα είναι 11  εκατομμύρια ευρώ και 12  εκ. για την ηλεκτρική ενέργεια, τη στιγμή που αντίστοιχο εργοστάσιο στη Γερμανία δεν πληρώνει, αλλά αντιθέτως πληρώνεται, γιατί υπάρχει αρνητικό κόστος ενέργειας.

……………………………………….